Vyhodnocení dopadu komunikační kampaně Před a po - říjen 2024

Předmětem evaluace bylo vyhodnocení realizované kampaně „Před a po“ s cílem získat návrhy na optimalizaci a pro zvažované zopakování kampaně v roce 2025. Cílem hodnocení bylo i získat aktuální hodnoty sledovaných publicitních indikátorů (hlavní a vedlejší indikátory sledované a vykazované v rámci Operačního programu Technická pomoc), a to na reprezentativním vzorku, a porovnat zjištěné výsledky s předchozími hodnoceními pro určení trendu vývoje povědomí o fondech EU.

Operační program Národní orgán pro koordinaci
Druh evaluace on-going
Tematické zaměření evaluace publicita
Rok ukončení 2024
Programové období 2021–2027
Povědomí o fondech EU se meziročně mírně zvýšilo. Naopak u ostatních indikátorových parametrů došlo meziročně ke zhoršení. U všech indikátorů (vyjma dostupnosti informací o fondech EU) platí, že lepších hodnot dosahují v okresech dotčených kampaní. Jde sice o mírný rozdíl, ale protože jde o trend napříč všemi indikátory, můžeme jej považovat za významný. Pozitivnímu vnímaní fondů EU výrazně přispívá znalost projektů z nich financovaných, a to bez ohledu, zda jde o znalost nějakého projektu obecně nebo ve vlastním regionu. Téměř 1/3 respondentů deklaruje, že testovaná kampaň u nich zlepšila vnímání přínosu fondů EU.

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena