Ad hoc evaluace - Evaluace aktivit se zaměřením na žáky s odlišným mateřských jazykem v rámci SC 4.2 OP PPR - výzva č. 54
Cílem evaluace bylo vyhodnocení dopadu inkluzivních aktivit na děti a žáky s OMJ v rámci výzvy č. 54 na vzorku 9 škol (3 MŠ a 6 ZŠ). Cílem evaluace bylo mj. získat příklady nejvýznamnějších změn, které se u dětí, pedagogů či rodičů udály. Hlavní metodou sběru kvalitativních dat byly skupinové rozhovory s pedagogickými pracovníky škol a rodiči žáků s OMJ.
V rámci této etapy evaluace byly řešeny následující evaluační otázky:
? EO2 Došlo díky podpořeným aktivitám ke zlepšení studijních výsledků žáků s OMJ?
? EO3 Jakým způsobem ovlivnily hodnocené intervence život dětí a žáků s OMJ?
? EO4 Jaký mělo začleňování žáků s OMJ nepřímý dopad na další osoby (žáky bez OMJ, rodiče žáků s OMJ, pedagogy)?
? EO5 Jak se změnily kompeten-ce pedagogů díky absolvování stáže?
? EO6 Jak se změnilo sociální klima ve třídách z hlediska postojů a chování žáků ve vztahu k žákům s OMJ?
Operační program | Operační program Praha - pól růstu ČR |
Druh evaluace | ad-hoc |
Tematické zaměření evaluace | plnění cílů |
Rok ukončení | 2022 |
Programové období | 2014–2020 |