Analýza předpokladů a vzdělávacích potřeb pedagogických pracovníků
Analýza předpokladů a vzdělávacích potřeb pedagogických pracovníků a studentů pedagogických fakult za účelem zkvalitňování jejich pedagogické práce.
Operační program | Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost |
Druh evaluace | on-going |
Tematické zaměření evaluace | jiné |
Rok ukončení | 2009 |
Programové období | 2007–2013 |
Část1. - Učitelé ZŠ a SŠ - cíle: zjištění názoru na učitelskou profesi, motivačních faktorů, individuálních přesvědčení a důvodů, proč lidé volí tuto profesi a proč u ní zůstávají – jaké je vnímání profesní identity, zmapování vnímaných předností a nedostatků přípravy na učitelské povolání, zjištění, jak učitelé vnímají výzvy současného vzdělávacího systému, jak jim rozumějí a jak je reflektují ve svých postojích i praxi, analýza, jak učitelé realizují změny ve výuce a vzdělávání, identifikace obtížných stránek současné učitelské praxe a dalšího vzdělávání učitelů. Část 2 - Studenti pedagogických fakult a studenti nepedagogických oborů - cíle: zmapovat nejdůležitější důvody pro volbu studia na PF, zjistit přednosti a nedostatky přípravy studentů na PF, posoudit klady a zápory učitelské profese, zjistit názory studentů PF na probíhající reformu ve školství, popsat představu studentů o jejich budoucí učitelské profesi, popsat u studentů nepedagogických oborů jejich zájem o učitelskou profesi.