Evaluace komunikační strategie, nástrojů a publicity OP VVV I.

Hodnocení realizovaných aktivit souvisejících s komunikační strategií a publicitou OP VVV (v návaznosti na Společnou komunikační strategii).

Operační program Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Druh evaluace on-going
Tematické zaměření evaluace publicita
Rok ukončení 2018
Programové období 2014–2020
Celkové podmínky pro přípravu a realizaci Ročních komunikačních plánů (RKoP) jsou nastaveny tak, že umožňují dostatečnou prezentaci OP VVV. RKoP v dostatečné míře reflektuje aktuální potřeby OP VVV v oblasti komunikace a publicity. Z výsledků hodnocení mediální kampaně (Úvodní zhodnocení publicity OP VVV, 1. Posttest mediální kampaně) vyplývá, že OP VVV je momentálně nejznámějším operačním programem, a to jak v celé české populaci ve věku 15 a více let, tak v cílové skupině výzkumu. Celková znalost tohoto operačního programu je navíc na poměrně vysoké úrovni. OP VVV zná aktuálně 44 % české populace a 62 % lidí z cílové skupiny. Lidé z cílové skupiny odborná veřejnost mají větší povědomí nejen o OP VVV, ale obecně i o ostatních operačních programech, než celá česká populace. Vcelku logicky má také odborná veřejnost větší povědomí o konkrétních projektech, na které lze v rámci OP VVV čerpat finanční prostředky. Především v oblasti navýšení povědomí o konkrétních projektech, které je možné podpořit v rámci OP VVV, došlo po kampani k výraznému zlepšení. Při porovnání s výsledky úvodního zhodnocení mediální kampaně je patrné, že znalost programu po kampani narostla mezi lidmi z cílové skupiny odborná veřejnost o 4 p. b. V celé české populaci zůstalo ale povědomí o OP VVV na stejné úrovni jako před kampaní. V tomto směru lze tedy kampaň považovat za úspěšnou v působení na cílovou skupinu, zatímco splnit cíl v komunikaci směrem k široké veřejnosti se kampani nepodařilo.

©2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena