Evaluace projektu Komplexní systém hodnocení (KSH): 2. průběžná zpráva 2019
Cílem evaluace je realizace pravidelného hodnocení vybraných individuálních projektů systémových (IPs) podaných do OP VVV v prioritní ose 3. Konkrétně se jedná o projekt Komplexní systém hodnocení (IPs KSH). Projekt KSH je realizován Českou školní inspekcí (ČŠI).
2. průběžná zpráva (PZ) se zaměřila na vyhodnocení následujících evaluačních otázek:
? EO D.1 Do jaké míry probíhá řízení a realizace projektu KSH v souladu s projektovou žádostí?
? EO D.2: Jaký přínos vnímají jednotlivé typy klíčových aktérů z klíčových výstupů KA21 (nebo jejich dílčích částí)?
? EO D.5: Do jaké míry považují stěžejní aktéři počátečního vzdělávání a tvůrci vzdělávacích
politik ?Sekundární analýzy inspekčních dat? vzniklé v KA53
za využitelné a proč?
? EO D.6: Jak probíhá spolupráce s ostatními IPs a IPo v KA74 a jakých společných výsledků bylo dosaženo?
? EO D.7 Jaké byly nezamýšlené dopady projektu KSH?
Operační program | Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
Druh evaluace | on-going |
Tematické zaměření evaluace | plnění cílů |
Rok ukončení | 2020 |
Programové období | 2014–2020 |
Vyzdvižena byla řada neočekávaných aspektů uplatnění výstupů KA2 (propojení externího a interního hodnocení škol) a KA5 (sekundární analýzy inspekčních dat). Zejména:
? neočekávaně vysoký zájem škol o publikace z uvolněných úloh
? potenciál uplatnění metodických komentářů ke kritériím kvalitní školy a příklady inspirativní
praxe (PIP) i pro zřizovatele
? skutečnost, že PIP mohou sloužit pro podporu vytváření pozitivního vnímání škol
? zájem krajů o analýzy stavu vzdělávací soustavy na jejich území