Evaluace systémových a koncepčních projektů - okruh A: Akční plánování a strategické řízení v území a na školách (SRP, P_KAP, MAP a KAP) 2017

V rámci evaluačního okruhu A, který je předmětem této zprávy, jsou řešeny následující projekty: i) Projekt Strategické řízení a plánování ve školách a v územích (SRP) - Projekt SPR byl zahájen v březnu roku 2016. Z hlediska cílových skupin byl hlavní důraz položen na podporu projektových týmů při tvorbě MAP a konzultace k šablonám. Na podzim roku 2017 byly započaty aktivity v oblasti individuální podpory školám a aktivita zaměřená na vzdělávání pro širší vedení škol. ii) Projekt Podpora krajského akčního plánování? (P-KAP) - Projekt P-KAP byl zahájen v březnu roku 2016. V první fázi byl projekt zaměřen zejména na metodickou podporu tvorby KAP, včetně zajištění šetření na školách. V roce 2017 byla motivační kampaň a následně metodická podpora k tvorbě Školních akčních plánů (ŠAP) a Plánům aktivit (PA) a dalším tematickým oblastem. iii) Projekty Místní akční plány rozvoje vzdělávání? (MAP) - Projekty MAP zahájily svou realizaci zpravidla v průběhu roku 2016 (poslední v 1. čtvrtletí roku 2017) a většina svou realizaci ukončí na přelomu let 2017 a 2018 (poslední ve 3. čtvrtletí roku 2018). Celkem bylo k realizaci schváleno 222 projektů MAP. V současné době probíhá výzva na MAP II. iv) Projekty Krajské akční plány rozvoje vzdělávání? (KAP) - Projekty KAP jsou realizovány ve všech krajích včetně hl. m. Prahy. Projekty KAP byly zahájeny mezi listopadem roku 2015 a dubnem roku 2016 a budou realizovány do přelomu let 2021 a 2022. Strategie KAP byly schváleny v první polovině roku 2017.

Operační program Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Druh evaluace on-going
Tematické zaměření evaluace územní dimenze a integrované nástroje
Rok ukončení 2018
Programové období 2014–2020
Projekt SRP Hodnocení přínosů sebehodnocení klíčovými manažery a projektovým manažerem projektu lze shrnout následovně: ? vyzdvižení přínosů společných diskusí členů projektového týmu ? přenos informací projektovému manažerovi a mezi členy týmu (ale v podstatě duplicita, v projektu jsou na to jiné nástroje) ? sebehodnocení je však duplicitní k interní evaluaci projektu ? sebehodnocení nepřináší např. pro identifikaci problémů nebo nastavení konkrétních opatření pro řízení rizik zpravidla nic nového ? členové projektového týmu mají omezené informace o reálných přínosech metodické podpory pro IPo MAP ? do zpracování zprávy byli zapojeni výhradně členové projektového týmu (manažeři klíčových aktivit a projektový manažer) Projekt P-KAP Hodnocení přínosů sebehodnocení členy projektového týmu tak lze shrnout následovně: ? vhodnou změnou ve formě sebehodnocení by byla ?možnost odkazu na Zprávy o realizaci?, resp. propojení se Zprávou o realizaci ? sebehodnocení provádějí ?průběžně v rámci projektové činnosti i mimo? zpracování Průběžné sebehodnotící zprávy, a to ?ve vztahu k jednotlivým výstupům a v návaznosti na problémy? ? sebehodnocení by bylo účelnější, pokud by bylo ?více prováděné ve vztahu k jednotlivým výstupům a v návaznosti na problémy? MAPy Hodnocení přínosů sebehodnocení manažery MAP lze shrnout následovně: ? polovina až tři čtvrtiny manažerů (v závislosti na konkrétních zjišťovaných přínosech) vidí v sebehodnocení přínos. Naopak pro čtvrtinu až polovinu manažerů (v závislosti na jednotlivých aspektech-přínosech) nebylo sebehodnocení přínosem ? největším přínosem sebehodnocení byla reflexe stávajícího stavu, prohloubení komunikace mezi členy týmu a případně s dalšími aktéry v území ? manažeři, kteří viděli v sebehodnocení jen malý nebo žádný přínos poukazovali, že sebehodnocení provádějí již v průběhu realizace projektu bez ohledu na zpracování Průběžné sebehodnotící zprávy

©2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena