Evaluace systémových a koncepčních projektů - okruh C: Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami? (IKV) 2018
Etapa ke zpracování 2. Průběžné zprávy z evaluace IKV
Operační program | Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
Druh evaluace | on-going |
Tematické zaměření evaluace | územní dimenze a integrované nástroje |
Rok ukončení | 2019 |
Programové období | 2014–2020 |
Jedním z cílů tohoto hodnocení bylo zjistit stav metodického nastavení evaluace projektu k vyhodnocení dopadů a formou doporučení vůči internímu evaluačnímu týmu zvýšit pravděpodobnost vyhodnocení dopadů na konci projektu.
Doporučuje se realizovat aktivity k věcnému hodnocení projektu (hodnocení partnerství, hodnocení projektového poradenství, popř. hodnocení postojů k inkluzivnímu vzdělávání), a to v co nejbližší době, aby mohlo být výsledků šetření ještě využito pro přenos dobré praxe.
V rámci této evaluace je dále zjišťován průběžně vnímaný přínos projektu aktéry v podpořených obcích.
V žádném z parametrů nebyl zaznamenán výrazný odklon oproti očekávání, všechny činnosti jsou vykonávány. Hodnoty parametrů oproti šetření v loňském roce dostály mírné změny. Nejvýraznější
kladný posun zaznamenaly parametry, na které mají aktivity ASZ přímý vliv, tedy schvalování dokumentů SPSZ a MPI (s postupem spolupráce v nově přibíraných lokalitách dochází k jejich tvorbě a schvalování).