Evaluace systémových a koncepčních projektů - okruh A: Akční plánování a strategické řízení v území a na školách (SRP, P_KAP, MAP a KAP) 2018
V rámci evaluačního okruhu A, který je předmětem této zprávy, jsou řešeny následující projekty:
i) Projekt Strategické řízení a plánování ve školách a v územích (SRP) - Projekt SPR byl zahájen v březnu roku 2016. Z hlediska cílových skupin byl hlavní důraz položen na podporu projektových týmů při tvorbě MAP a konzultace k šablonám. Na podzim roku 2017 byly započaty aktivity v oblasti individuální podpory školám a aktivita zaměřená na vzdělávání pro širší vedení škol.
ii) Projekt Podpora krajského akčního plánování? (P-KAP) - Projekt P-KAP byl zahájen v březnu roku 2016. V první fázi byl projekt zaměřen zejména na metodickou podporu tvorby KAP, včetně zajištění šetření na školách. V roce 2017 byla motivační kampaň a následně metodická podpora k tvorbě Školních akčních plánů (ŠAP) a Plánům aktivit (PA) a dalším tematickým oblastem.
iii) Projekty Místní akční plány rozvoje vzdělávání? (MAP) - Projekty MAP zahájily svou realizaci zpravidla v průběhu roku 2016 (poslední v 1. čtvrtletí roku 2017) a většina svou realizaci ukončí na přelomu let 2017 a 2018 (poslední ve 3. čtvrtletí roku 2018). Celkem bylo k realizaci schváleno 222 projektů MAP. V současné době probíhá výzva na MAP II.
iv) Projekty Krajské akční plány rozvoje vzdělávání? (KAP) - Projekty KAP jsou realizovány ve všech krajích včetně hl. m. Prahy. Projekty KAP byly zahájeny mezi listopadem roku 2015 a dubnem roku 2016 a budou realizovány do přelomu let 2021 a 2022. Strategie KAP byly schváleny v první polovině roku 2017.
Operační program | Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
Druh evaluace | on-going |
Tematické zaměření evaluace | územní dimenze a integrované nástroje |
Rok ukončení | 2019 |
Programové období | 2014–2020 |
Vyhodnocení funkčnosti partnerství MAP
Vyhodnocení funkčnosti partnerství MAP
Spolupráci při plánování vzdělávání v území hodnotí zapojení partneři pozitivně. Jen 10 % respondentů
označilo spolupráci za problematickou. Více než třetina zástupců škol v Řídícím výboru a pracovních
skupinách hodnotí celkovou míru spolupráce v rámci MAP za velmi dobrou a 50 % za uspokojivou.
Vyhodnocení funkčnosti partnerství KAP
Zastoupení partnerů v Pracovní skupině Vzdělávání z hlediska jejich reálné aktivity hodnotí partneři i
členové realizačního týmu pozitivně. Pozitivní hodnocení odráží srovnání se stavem před KAP,
respektive před založením Pracovní skupiny Vzdělávání, kdy nedocházelo k žádnému sdílení názorů.
V tomto směru partnerství v rámci KAP vnímají zúčastnění pozitivně.