Hodnocení rovného přístupu ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání: Hodnocení Místních akčních plánů rozvoje vzdělávání

Vyhodnocení plnění SC PO3, tzn. hodnocení účelnosti a účinnosti intervencí realizovaných pro dosahování SC a jejich vytyčených výsledků. Hodnocení Místních akčních plánů rozvoje vzdělávání.

Operační program Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Druh evaluace on-going
Tematické zaměření evaluace územní dimenze a integrované nástroje
Rok ukončení 2017
Programové období 2014–2020
Podle závěru externího evaluátora je stávající systém tvorby MAP relevantní k potřebám regionálního školství a ani jednotliví aktéři MAP podle dostupných zdrojů důležitost MAP nezpochybňují. Podle teorie změny MAP i podle realizačních týmů jsou klíčovými prvky pro úspěch komunitního plánování (nejen) ve vzdělávání důvěra a motivace zajišťující ochotu aktérů ke spolupráci a tím správnou identifikaci skutečných potřeb území. Důvěru a motivaci je těžké vybudovat, ještě těžší udržet a velmi snadné nenávratně ztratit. Aby vznikla a vydržela, je nutné aktéry dostatečně informovat, metodicky je podporovat, časově i obsahově intervence navazovat a umožnit jejich plynulou realizaci.

©2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena