Hodnocení rovného přístupu ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání: Hodnocení Místních akčních plánů rozvoje vzdělávání
Vyhodnocení plnění SC PO3, tzn. hodnocení účelnosti a účinnosti intervencí realizovaných pro dosahování SC a jejich vytyčených výsledků.
Hodnocení Místních akčních plánů rozvoje vzdělávání.
Operační program | Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
Druh evaluace | on-going |
Tematické zaměření evaluace | územní dimenze a integrované nástroje |
Rok ukončení | 2017 |
Programové období | 2014–2020 |
Podle závěru externího evaluátora je stávající systém tvorby MAP relevantní k potřebám regionálního školství a ani jednotliví aktéři MAP podle dostupných zdrojů důležitost MAP nezpochybňují.
Podle teorie změny MAP i podle realizačních týmů jsou klíčovými prvky pro úspěch komunitního plánování (nejen) ve vzdělávání důvěra a motivace zajišťující ochotu aktérů ke spolupráci a tím správnou identifikaci skutečných potřeb území. Důvěru a motivaci je těžké vybudovat, ještě těžší udržet a velmi snadné nenávratně ztratit. Aby vznikla a vydržela, je nutné aktéry dostatečně informovat, metodicky je podporovat, časově i obsahově intervence navazovat a umožnit jejich plynulou realizaci.