Metodická podpora učitele, nové organizační formy práce
Metodická podpora učitele, nové organizační formy práce směřující k postupnému přechodu k vzdělávacím strategiím, které naplňují individuální rozvoj potřeb žáka. Podpora systému Učící se škola. Analýza překážek a příležitostí z hlediska vybavenosti učitelů pro realizaci kurikulární reformy.
Operační program | Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost |
Druh evaluace | on-going |
Tematické zaměření evaluace | jiné |
Rok ukončení | 2010 |
Programové období | 2007–2013 |
Cílem bylo shrnutí zahraniční a domácí zkušenosti, identifikace známých překážek a příležitostí z hlediska vybavenosti učitelů pro realizaci kurikulární reformy, reálnou připravenost vybraných škol přijímat intenzivní podporu v této oblasti a nutné kontextové podmínky pro dosažení změn ve výuce, které povedou k naplňování cílů reformy v oblasti orientace vyučování na žáka, jeho potřeby a rozvíjení jeho potencialit směrem k dosahování osobního maxima. Dalším cílem bylo připravit soubor podpůrných materiálů (překlady / přehledy zahraničních materiálů) pro budoucí školitele učitelů. V první fázi bude zúžen okruh vhodných metod práce s učiteli. Ve druhé fázi budou pro vybrané metody poskytování podpory učiteli rozpracovány konkrétní postupy.