Evaluace projektů pedagogických fakult (PedF) a fakult vzdělávajících učitele (FVU) financovaných z OP VVV: Vstupní zpráva

Podrobné rozpracování evaluačního designu včetně V rámci aktivity je zodpovězení otázky E01 formou intervenční logiky intervencí OP VVV zaměřených na PedF a FVU, na základě provedeného desk research; a zároveň otázky EO2 zodpovězené na základě provedení analýzy sekundárních dat a doplnění textové interpretace.

Operační program Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Druh evaluace on-going
Tematické zaměření evaluace plnění cílů; relevance potřeb; jiné (vyplňte Popis)
Rok ukončení 2020
Programové období 2014–2020
Intervenční logika byla zpracována především na základě detailní analýzy relevantních výzev a programového dokumentu OP VVV před zpracováním analýz projektů, které byly v rámci zadání stanoveny k řešení. V prvním kroku tvorby intervenční logiky byla provedena detailní analýza všech relevantních výzev, a na základě obsahu jejich textu společně se souvisejícími dokumenty (pravidla pro žadatele a příjemce ? obecná část i specifické části pro jednotlivé výzvy) byly sestaveny detailní intervenční logiky zvlášť pro všechny relevantní výzvy. Tyto intervenční logiky byly sestaveny ve struktuře Příčiny ? Problémy ? Aktivity ? Cílové skupiny ? Výstupy ? Výsledky ? Dopady, přičemž s touto strukturou bude pracováno po celou dobu řešení evaluace. Výsledná intervenční logika je pro účel evaluace považována za verzi sloužící pro navazující evaluační aktivity, jelikož umožňuje nahlédnutí do vysoké úrovně detailů jednotlivých výzev. Intervenční logika tak popisuje průběh intervence tak, jak byla předpokládaná z pohledu dostupné dokumentace k programu OP VVV. V následující fázi hodnocení bude rozpracována, ověřena a aktualizována na základě výsledku realizovaných navazujících aktivit včetně výsledků terénního šetření. Závěrečná zpráva evaluace bude obsahovat teorii změny, která bude popisovat skutečný průběh intervenci na podporu PedF a FVU ve výše uvedené návaznosti. Ve finální verzi intervencí logiky budou také specifikovány vazby mezi jednotlivými oblastmi, a to identifikací důležitosti vazby z pohledu četnosti konkrétních aktivit, případně dle objemu finančních prostředku vynaloženého na jednotlivé aktivity. V období před intervencí z OP VVV lze na základě sekundárních dat sledovat negativní trend v počtech studentů pedagogických fakult a dalších uvedených ukazatelích. Po roce 2017 lze sledovat pozitivní změny v tomto trendu, teorii, zda tento trend ovlivnily intervence, je nutné ověřit dalšími evaluačními metodami, a to zejména prostřednictvím kvalitativního přístupu.

©2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena