Vyhodnocení publicity a komunikačních aktivit OP VVV 2017
Vyhodnocení publicity a komunikačních aktivit OP VVV bylo provedeno funkčně nezávislou Evaluační jednotkou Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (dále jen EJ OP VVV) pro potřeby Výroční zprávy v roce 2017 na základě požadavku Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013 (Obecného nařízení), čl. 111.
Operační program | Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
Druh evaluace | on-going |
Tematické zaměření evaluace | publicita |
Rok ukončení | 2017 |
Programové období | 2014–2020 |
Z analýzy vyplynula odůvodněnost citlivě přizpůsobovat komunikační aktivity a publicitu fázi, v jaké se
implementace operačního programu a přeneseně i jednotlivých projektů nachází. Obsahové
zaměření aktivit musí být jiné v úvodní fázi implementace, než v době, kdy jsou již naplno realizovány
projekty a produkují první výsledky. Oddělení publicity si je tohoto faktu velmi dobře vědomo
a zvolený komunikační mix se jeví jako vhodně nastavený. OP VVV je v současné době nejznámější
operační program v cílové skupině Široká veřejnost 15+, ke konci počáteční fáze implementace je
však velmi důležitá především znalost OP VVV u cílové skupiny Odborná veřejnost, kde je další
prostor pro zlepšování (58% znalost). Jako pozitivní závěr provedených šetření je možné uvést
dobrou srozumitelnost poskytovaných informací a spíše dobrou přehlednost webových stránek.
Co nejvčasnější spuštění vlastního webu je považováno za důležitý nástroj k podpoře znalosti značky
a lepší komunikaci s cílovými skupinami. Zásadní je také snaha o poskytování jednotných informací
od všech útvarů ŘO směrem k (potenciálním) žadatelům a příjemcům OP VVV.