Vyhodnocení publicity a komunikačních aktivit OP VVV 2017

Vyhodnocení publicity a komunikačních aktivit OP VVV bylo provedeno funkčně nezávislou Evaluační jednotkou Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (dále jen EJ OP VVV) pro potřeby Výroční zprávy v roce 2017 na základě požadavku Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013 (Obecného nařízení), čl. 111.

Operační program Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Druh evaluace on-going
Tematické zaměření evaluace publicita
Rok ukončení 2017
Programové období 2014–2020
Z analýzy vyplynula odůvodněnost citlivě přizpůsobovat komunikační aktivity a publicitu fázi, v jaké se implementace operačního programu a přeneseně i jednotlivých projektů nachází. Obsahové zaměření aktivit musí být jiné v úvodní fázi implementace, než v době, kdy jsou již naplno realizovány projekty a produkují první výsledky. Oddělení publicity si je tohoto faktu velmi dobře vědomo a zvolený komunikační mix se jeví jako vhodně nastavený. OP VVV je v současné době nejznámější operační program v cílové skupině Široká veřejnost 15+, ke konci počáteční fáze implementace je však velmi důležitá především znalost OP VVV u cílové skupiny Odborná veřejnost, kde je další prostor pro zlepšování (58% znalost). Jako pozitivní závěr provedených šetření je možné uvést dobrou srozumitelnost poskytovaných informací a spíše dobrou přehlednost webových stránek. Co nejvčasnější spuštění vlastního webu je považováno za důležitý nástroj k podpoře znalosti značky a lepší komunikaci s cílovými skupinami. Zásadní je také snaha o poskytování jednotných informací od všech útvarů ŘO směrem k (potenciálním) žadatelům a příjemcům OP VVV.

©2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena