Výsledková evaluace OP VVV: Dotazníkové šetření k Šablonám I. - MŠ a ZŠ
Vyhodnocení dotazníku k Šablonám I. - MŠ a ZŠ.
Operační program | Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
Druh evaluace | on-going |
Tematické zaměření evaluace | plnění cílů |
Rok ukončení | 2018 |
Programové období | 2014–2020 |
V 83 % případech u MŠ a 86 % ZŠ by školy bývaly zvolily stejnou skladbu šablon, kdyby disponovaly stejnými zkušenostmi, jako dnes. Kolem tří čtvrtin všech škol uvedlo, že si plánují ponechat pracovníky financované z personálních šablon a financovat je z výzvy na Šablony II. Z pozic, které školy plánují zachovat, byli u MŠ z více než poloviny jmenováni školní asistenti, ze 40 % chůvy. U ZŠ plánuje 47 % z nich zachovat školní asistenty a 29 % školní speciální pedagogy.
Nabídku šablon pro osobnostně sociální a profesní rozvoj považovalo za rozhodně nebo spíše dostatečnou 94 % škol a 89 % škol plánuje v tomto rozvoji nějakým způsobem pokračovat. Z aktivit, které školám v osobnostním rozvoji chyběly, školy často jmenovaly např. cizí jazyky nebo prevenci syndromu vyhoření, které však ze šablon bylo možné financovat.