Vyhodnocení komunikačních aktivit 2018 - 2023 IROP
Hodnocení komunikačních aktivit navazuje na Vyhodnocení efektivity realizovaných komunikačních nástrojů ŘO IROP 2014-2020 (Deloitte, 2018),design je kombinací klasického evaluačního hodnocení (cíle, aktivity, výsledky, doporučení z předcházejícího hodnocení, 5U apod.)a marketingového hodnocení a metod, zejména vůči kampani React EU nebo webu IROP. Hlavními cíli hodnocení komunikačních nástrojů jsou:
- vyhodnocení komunikačních aktivit v letech 2018-2023 s akcentem na zohlednění závěrů a doporučení z Vyhodnocení efektivity realizovaných komunikačních nástrojů ŘO IROP I a posouzení dodržování principů 5U;
- vyhodnocení komunikační aktivity IROP 2014-2020 a IROP 2021-2027 v letech 2022 a 20231 s akcentem na podrobnější hodnocení vybraných komunikačních aktivit; poskytnutí zpětné vazby a doporučení k realizaci komunikačních aktivit Zadavateli (Řídící orgán IROP dále ŘO IROP) a Centru pro regionální rozvoj (dále Centrum), a to včetně:
- přenosu pozitivně hodnocených výsledků komunikačních aktivit IROP
2014-2020 do komunikačních aktivit IROP 2021-2027;
- doporučení změn komunikačních aktivit vyplývajících zejména
z požadavků na nastavení aktuálního/nového programového období
zohledňujících/reflektujících limity na straně Zadavatele (organizační,
procesní, finanční, personální apod.).
Operační program | Integrovaný regionální operační program |
Druh evaluace | on-going |
Tematické zaměření evaluace | publicita; plnění cílů |
Rok ukončení | 2023 |
Programové období | 2014–2020; 2021–2027 |
Komunikační a publicitní aktivity vedly k naplnění cílů, byť existují konkrétní limity, kterým se v?maximální míře věnuje 14 okruhů doporučení a navazujících 37 úkolů. Pozitivně hodnoceny byly zejména komunikační aktivity zaměřené na potenciální žadatele a příjemce, hlavními a přínosnými zdroji informací pro žadatele jsou web IROP, web Centra pro regionální rozvoj (zejména konzultační servis a kontakty na zástupce Centra), osobní a telefonické konzultace a semináře. Komunikace s širokou veřejností byla komplikovanější, zároveň byl však reflektován rostoucí význam sociálních sítí. V?této souvislosti byly v posledních letech komunikační aktivity IROP upravovány podle aktuálních trendů, s důrazem na online prostředí a sociální sítě a proběhla řada úspěšných aktivit. Na základě hodnocení je navrhováno pokračovat v?komunikačních a publicitních aktivitách i v?navazujícím období. V?oblasti hodnocení a evaluací komunikačních a publicitních aktivit budou tyto aktivity postupně přecházet do širšího využívání marketingového způsobu hodnocení, kterým je možné pružněji reagovat například na probíhající kampaně a další specifické aktivity.