Zhodnocení internetové mediální kampaně OP VVV

Předmětem evaluace je vyhodnocení realizace a účinnosti kampaně na internetu probíhající s použitím display bannerů, a to na PC, tabletech i na mobilních zařízeních. Šetření bylo zaměřeno na zjištění spontánní i navozené znalosti OP VVV, tzn. ?značky? OP VVV, zjištění znalosti zaměření OP VVV a znalosti konkrétních výzev a projektů OP VVV, a dále zjištění ohledně samotného provedení a účinnosti mediální kampaně OP VVV na internetu (znalost kampaně, líbivost kampaně a přínos kampaně k podpoření zájmu o čerpání dotace v rámci OP VVV). V návaznosti na další aktivity v oblasti publicity OP VVV proběhlo i zjištění v oblasti povědomí o existenci obdobných kampaní OP VVV v TV a tisku. Byla provedena dvě šetření s ročním odstupem a následnou komparací pro posouzení vývoje účinnosti kampaně.

Operační program Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Druh evaluace ad-hoc
Rok ukončení 2020
Programové období 2014–2020
Zvětšení spontánní znalosti programu OP VVV jak u odborné tak i u široké veřejnosti Nárůst znalosti OP VVV u obou sledovaných respondentních skupin i v případě nabízených jednotlivých operačních programů. Správné pochopení hlavního sdělení reklamy OP VVV zejména u odborné veřejnosti. Převažující názor u obou sledovaných respondentních skupin, že je předmětná reklama OP VVV srozumitelná. I přes převažující záporné odpovědi, lze za pozitivní zjištění považovat celkové výsledky, které se týkají zájmu o předmětné dotace či úvahy o čerpání dotací. Důvodem je skutečnost, že i relativně nízké procentuální vyjádření je v přepočtu na celkovou populaci, zejména z řad odborné veřejnosti, výrazně převyšující reálné možnosti samotného dotačního programu. Rovněž skutečnost, že OP VVV je určen v přepočtu na velmi malou cílovou skupinu odborné veřejnosti je nutné zohlednit při interpretaci výsledků průzkumu. Jednoznačný nárůst správného určení zaměření dotací z OP VVV a to nikoli pouze u odborné veřejnosti, ale i u široké veřejnosti Nárůst sdílení názoru, že OP VVV má pro činnost celé společnosti pozitivní význam. Pokles zaregistrování reklamy, který je dán zejména tím, že při zahájení sběru dat v roce 2018 probíhala současně i televizní kampaň, která má nesporně zásadnější význam pro její zaznamenání širokou i odbornou veřejností. Negativní vnímání internetové reklamy, která je hodnocena odbornou i širokou veřejností jako neoriginální, nezábavná a respondentům se celkově nelíbila a ani je nezaujala.

©2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena