Zhodnocení internetové mediální kampaně OP VVV
Předmětem evaluace je vyhodnocení realizace a účinnosti kampaně na internetu probíhající s použitím display bannerů, a to na PC, tabletech i na mobilních zařízeních. Šetření bylo zaměřeno na zjištění spontánní i navozené znalosti OP VVV, tzn. ?značky? OP VVV, zjištění znalosti zaměření OP VVV a znalosti konkrétních výzev a projektů OP VVV, a dále zjištění ohledně samotného provedení a účinnosti mediální kampaně OP VVV na internetu (znalost kampaně, líbivost kampaně a přínos kampaně k podpoření zájmu o čerpání dotace v rámci OP VVV). V návaznosti na další aktivity v oblasti publicity OP VVV proběhlo i zjištění v oblasti povědomí o existenci obdobných kampaní OP VVV v TV a tisku. Byla provedena dvě šetření s ročním odstupem a následnou komparací pro posouzení vývoje účinnosti kampaně.
Operační program | Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání |
Druh evaluace | ad-hoc |
Rok ukončení | 2020 |
Programové období | 2014–2020 |
Zvětšení spontánní znalosti programu OP VVV jak u odborné tak i u široké
veřejnosti
Nárůst znalosti OP VVV u obou sledovaných respondentních skupin i v
případě nabízených jednotlivých operačních programů.
Správné pochopení hlavního sdělení reklamy OP VVV zejména u odborné
veřejnosti.
Převažující názor u obou sledovaných respondentních skupin, že je
předmětná reklama OP VVV srozumitelná.
I přes převažující záporné odpovědi, lze za pozitivní zjištění považovat
celkové výsledky, které se týkají zájmu o předmětné dotace či úvahy o
čerpání dotací. Důvodem je skutečnost, že i relativně nízké procentuální
vyjádření je v přepočtu na celkovou populaci, zejména z řad odborné
veřejnosti, výrazně převyšující reálné možnosti samotného dotačního
programu. Rovněž skutečnost, že OP VVV je určen v přepočtu na velmi
malou cílovou skupinu odborné veřejnosti je nutné zohlednit při
interpretaci výsledků průzkumu.
Jednoznačný nárůst správného určení zaměření dotací z OP VVV a to
nikoli pouze u odborné veřejnosti, ale i u široké veřejnosti
Nárůst sdílení názoru, že OP VVV má pro činnost celé společnosti
pozitivní význam.
Pokles zaregistrování reklamy, který je dán zejména tím, že při zahájení
sběru dat v roce 2018 probíhala současně i televizní kampaň, která má
nesporně zásadnější význam pro její zaznamenání širokou i odbornou
veřejností.
Negativní vnímání internetové reklamy, která je hodnocena odbornou i
širokou veřejností jako neoriginální, nezábavná a respondentům se celkově
nelíbila a ani je nezaujala.