Auditor/Auditorka v odd. Audit OP D

Státní tajemnice v Ministerstvu financí, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje společné výběrové řízení na služební místa FM 2921 a FM 2815, auditor/auditorka v odd. Audit OP D, v odboru Auditní orgán. Služební působiště v Praze. Služební místa jsou zařazena podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 13. platové třídy. Na služebních místech je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oborech služby: 3. Audit 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy Služba na služebních místech bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou. Předpokládaný termín nástupu do služby na tato služební místa je září až říjen 2025. Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.

Datum vystavení 04.07.2025
Datum platnosti 11.07.2025
Kraj Hlavní město Praha
Smluvní vztah Služební poměr
Požadované vzdělání vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu

Náplň činností na služebních místech:

  • vykonávání auditů systému a auditů operací pro prostředky poskytované v rámci politiky soudržnosti EU – audity mohou být vykonávány v rámci celé ČR z pozice člena nebo vedoucího auditorského týmu;
  • spolupráce při naplňování auditní strategie, poskytování podkladů pro zpracování ročního a střednědobého plánu auditní činnosti;
  • spolupráce při zpracování prohlášení při uzavření pomoci;
  • provádění analytické činnosti a reportingu;
  • vyhodnocování zjištěných nedostatků z vykonaných auditů, řešení nesrovnalostí;
  • analýza rizik a navrhování jejich řešení;
  • spolupráce při řešení metodických problémů v oblasti auditu operačního programu za spolupráce všech zainteresovaných subjektů implementačních struktur a dalších subjektů (MMR, MF apod.);
  • spolupráce při zpracovávání stanovisek k návrhům orgánů EU;
  • zpracovávání zpráv o výsledcích auditů a vedení složek auditů.

Údaje o složkách platu a o poskytovaných benefitech

Obvyklá výše jednotlivých složek platu a více informací o odměňování a podmínkách výkonu služby naleznete zde: https://www.mfcr.cz/cs/ministerstvo/kariera-a-vzdelavani/zakladni-informace. Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební úřad poskytuje následující benefity:
  • 25 dní dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna (sick days),
  • pružná služební doba,
  • home office v režimu týden z domova a týden z kanceláře,
  • až 5 dní služebního volna k individuálním studijním účelům,
  • možnost individuálního čerpání prostředků FKSP,
  • možnost využití MultiSport karty,
  • adaptační proces pro nové zaměstnance,
  • odborná knihovna v hlavní budově ministerstva,
  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
  • příspěvek na stravování,
  • zvýhodněné mobilní tarify pro zaměstnance i jejich rodinné příslušníky.

Podmínky účasti ve společném výběrovém řízení

Společného výběrového řízení na výše uvedená služební místa se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě a služebním předpisem č. 12/2025 státního tajemníka ze dne 26. 6. 2025, č. j. MF-33529/2025/30-4.

Žadatel musí splňovat tyto podmínky:
  1. je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
  2. dosáhl věku 18 let;
  3. je plně svéprávný;
  4. je bezúhonný;
  5. dosáhl vzdělání stanoveného zákonem o státní službě pro tato služební místa, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání;
  6. má potřebnou zdravotní způsobilost;
  7. má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.
Žadatel je povinen splnění požadavků uvedených v bodech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestné prohlášení. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději před konáním pohovoru.

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor, případně písemný test.
 

Další povinné přílohy

K žádosti dále žadatel přiloží:
  1. strukturovaný profesní životopis,
  2. motivační dopis.

Způsoby podání žádosti

Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) doručené státní tajemnici v Ministerstvu financí ve lhůtě do 15 dní od vyhlášení výběrového řízení. Žádost je možné podat v tištěné, nebo elektronické podobě.

Žádost v tištěné podobě žadatel podá:
  1. prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu, Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha 1,
  2. nebo osobně podané na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místa FM 2921 a FM 2815“.

Žádost v elektronické podobě žadatel podá:
  1. e-mailem na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mfcr.cz,
  2. nebo prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).
V předmětu e-mailu/datové zprávy musí být slovy uvedeno „Výběrové řízení na služební místa FM 2921 a FM 2815“. Přílohou musí být nahrané požadované listiny (přílohy).

Z výběrového řízení bude vyřazena žádost, která bude doručena po stanovené lhůtě.

V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení. V případě neuvedení alespoň jednoho z těchto údajů bude žádost z výběrového řízení vyřazena.
 

Poučení služebního orgánu

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě a o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
Ministerstvo financí podporuje rovné pracovní a služební uplatnění žen a mužů, genderový antidiskriminační přístup při obsazování rozhodovacích pozic a zaměstnávání osob se zdravotním postižením ve vazbě na specifické profesní a kvalifikační předpoklady. Pod pojmem žadatel jsou zahrnuty všechny osoby bez ohledu na pohlaví; uvedené platí obdobně pro další pojmy totožného charakteru.
 

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena