Rada - projektový manažer / projektová manažerka v Oddělení rozvoje inovačního prostředí (API) - Praha

Ing. Jan Piskáček, vedoucí služebního úřadu Agentura pro podnikání a inovace, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo rady – projektového manažera v Oddělení rozvoje inovačního prostředí v Odboru inovačního prostředí a udržitelného podnikání v Agentuře pro podnikání a inovace, se služebním působištěm v Praze.

Datum vystavení 04.04.2025
Datum platnosti 30.04.2025
Kraj Hlavní město Praha
Smluvní vztah Služební poměr
Požadované vzdělání vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu / vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby 38 - Společné evropské politiky podpory a pomoci, evropské strukturální, investiční a obdobné fondy.
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
  • Zodpovědnost za přípravu, implementaci a administraci programu OPTAK Služby infrastruktury, Spolupráce, Partnerství znalostního transferu, Technologické platformy, Potenciál a Odborné služby pro start-upy ze strukturálních fondů.
  • Zodpovědnost za proces výběru projektů, které budou podpořeny z výše uvedených programů.
  • Spolupráce na procesu monitoringu a autorizace plateb a ostatních aktivitách spojených s výše uvedenými programy (OPPIK/OPTAK) ze strukturálních fondů dle interních předpisů nebo jiných externích závazných dokumentů.
  • Řízení jednotlivých projektů, fungování jako kontaktní osoba pro účastníky jednotlivých projektů, kontrola průběhu projektů (zda jsou naplňovány jednotlivé kroky dle předem stanoveného harmonogramu, finanční plnění atd.)
  • Provádění hodnocení jednotlivých projektů, návrhy nápravných opatření, využití výsledků hodnocení jako podkladů pro nové projekty, předávání informací jako podkladů pro vyhodnocení efektivnosti práce celého odboru.
  • Kontakt s klienty účastnícími se jednotlivých projektů i po skončení těchto projektů.
  • Informování stávajících klientů o nových aktivitách, které by firma mohla využít.
  • Účast na kontrolách na místě, monitorovacích návštěvách a konzultacích s žadateli.
  • Práce s předpisy pro realizaci programů OPTAK, zejména pro oblast realizace programů financovaných ze strukturálních fondů, platnou legislativou, programovou dokumentací a smlouvami uzavřenými s externími subjekty.

2.         Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 12. platové třídy.
 
 
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 29 050 Kč do 42 140 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.“).
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 1000 Kč do 10 010 Kč.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti,
dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní
zaměstnanec vykonává službu.
2.3 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.


3.         Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu určitou po dobu nepřítomnosti a čerpání mateřské a rodičovské dovolené státní zaměstnankyně.
Služební místo je hrazeno z jiných zdrojů než ze státního rozpočtu.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 01. 06. 2025.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce:
https://apiagentura.gov.cz/wp-content/uploads/2025/02/3-2022-ssp---priloha-3b-podminky-vykonu-sluzby-text---od-01-01-2025.pdf
 

4.         Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 30. 04. 2025, tj. v této lhůtě
 
  • podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu nabor@apiagentura.gov.cz
  • podané prostřednictvím datové schránky nntwcis,
  • doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Agentura pro podnikání a inovace, Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, nebo
  • podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
 
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo rady – projektového manažera  v Oddělení rozvoje inovačního prostředí v Odboru inovačního prostředí a udržitelného podnikání“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

5.         Podmínky účasti ve výběrovém řízení
 
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:
  1. je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru
  2. dosáhl věku 18 let,
  3. je plně svéprávný,
  4. je bezúhonný,
  5. dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo,tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v bakalářském nebo magisterském studijním programu,
  6. má potřebnou zdravotní způsobilost,
  7. má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději před konáním pohovoru (§ 26 odst. 1 zákona o státní službě).

6.                                   Další povinné přílohy

K žádosti dále žadatel přiloží:
  • strukturovaný profesní životopis[3]
     
 

7.         Údaje o pohovoru

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
 
 
 
 
Organizace výběrového řízení
Výběrové řízení na obsazení služebního místa bude mít ústní formu a bude zaměřeno na obor služby č. 38 - Společné evropské politiky podpory a pomoci, evropské strukturální, investiční a obdobné fondy.
Dále bude prověřena znalost základních informací o Agentuře pro podnikání a inovace a operačního programu OP TAK, a to z I. výzvy programu Služby infrastruktury, z II. výzvy programu Partnerství znalostního transferu a z I. výzvy programu Marketing – Odborné služby pro start-upy.
https://apiagentura.gov.cz/cs/podporovane-aktivity-optak/sluzby-infrastruktury-optak/
https://apiagentura.gov.cz/cs/podporovane-aktivity-optak/partnerstvi-znalostniho-transferu-optak/
https://apiagentura.gov.cz/cs/podporovane-aktivity-optak/marketing-opak/marketing-odborne-sluzby-pro-start-upy-vyzva-ixc/
Pohovor bude bodově hodnocen dle podmínek stanovených v Jednacím řádu výběrové komise.
 
Kontaktní osoba:
 
Mgr. Jitka Rydvalová, Oddělení právní a personální, tel. 601 157 561 – volat v čase od 8:00 – 16:00 hod., nabor@apiagentura.gov.cz
 
 
 
Za Agenturu pro podnikání a inovace podepisuje Ing. Petr Müller, ředitel Odboru Kancelář vedoucího služebního úřadu.
 
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
 
 
 
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
Výběrová komise může provést s žadatelem pohovor v náhradním termínu na jeho požádání, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
 
Příloha oznámení o vyhlášení výběrového řízení:
  • Žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo státního zaměstnance
 
 
[1]     Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.
[2]     Žádost nemusí být podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
[3]     V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena