1. Údaje o služebním místě
Státní tajemník v Ministerstvu průmyslu a obchodu, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo s1144 ředitel / ředitelka odboru inovativních a digitálních řešení, se služebním působištěm Praha.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy.
Datum vystavení |
24.04.2025 |
Datum platnosti |
09.05.2025 |
Kraj |
Hlavní město Praha |
Smluvní vztah |
Služební poměr |
Požadované vzdělání |
vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu |
Náplní činnosti na služebním místě představeného je zejména:
- Zajišťuje komplexní řízení a vedení odboru včetně personálního a procesního řízení, odpovídá za strategické plánování činností odboru a jejich plnění.
- Odpovídá za implementaci Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK) v oblastech:
- podpory podnikání, zejména malých a středních podniků (MSP) a start-upů,
- podpory digitalizace a rozvoje digitální infrastruktury,
- výzkumu, vývoje a inovací, včetně infrastruktury pro výzkum a vývoj.
- Podílí se na přípravě a revizích strategických, koncepčních a metodických dokumentů v gesci odboru.
- Spolupracuje na návrhu budoucích forem financování z fondů EU
- Aktivně se účastní jednání týkajících se vyjednávání a úprav prioritních os OP TAK, včetně věcného vymezení podporovaných intervencí.
- Spolupracuje s ostatními odbory ministerstva, agenturami a dalšími subjekty při naplňování cílů OP TAK a dalších příbuzných nástrojů
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do
15. platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 41 220 Kč do 60 420 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 3 021 Kč do 9 063 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.3 Příplatek za vedení
Představenému přísluší příplatek za vedení 22 350 Kč.
2.4 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru, funkční období je
na dobu 5 let.
Plat bude
hrazen z prostředků Technické pomoci Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK) a následně z navazujícího OP.
Předpokládaný nástup do služby a jmenování je
od 1. června 2025 nebo dle dohody
.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra:
https://mv.gov.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text-platne-od-1-1-2025.aspx
Služební úřad poskytuje následující
benefity:
- 5 týdnů dovolené,
- 5 dní indispozičního volna,
- 5 dní služebního volna k individuálním studijním účelům,
- den volna k zařizování osobních záležitostí,
- pružná pracovní doba,
- možnost výkonu služby z jiného místa dle dohody (Home office),
- další odborné vzdělávání,
- jazykové kurzy dle charakteru činnosti,
- dětská skupina v budově ministerstva,
- možnost cvičení jógy na pracovišti,
- další benefity dle kolektivní dohody (odměny životní a pracovní, příspěvek na stravování, na penzijní či životní pojištění a individuální příspěvky dle zásad FKSP).
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti
[1] o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo nebo žádosti o jmenování na služební místo (dále jen „žádost“)
podané ve lhůtě do 9. května 2025, tj. v této lhůtě
- podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu posta@mpo.cz,
- podané prostřednictvím datové schránky - ID datové schránky služebního úřadu: bxtaaw4,
- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo průmyslu a obchodu, Na Františku 32, 110 15 Praha 1, nebo
- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „
Neotevírat“ a slovy „
Výběrové řízení na služební místo s1144 ředitel / ředitelka odboru inovativních a digitálních řešení – 21600“.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který:
a) je státním občanem České republiky
[3], občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru,
b) dosáhl věku 18 let,
c) je plně svéprávný
[4],
d) je bezúhonný
[5],
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj.
vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu[6],
f) má potřebnou zdravotní způsobilost
[7],
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky
[8],
dále splňuje:
(2)
je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
[9]
(3) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení
[10] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
(4) splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo ředitele odboru podle § 57 odst. 3 zákona o státní službě; podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit
osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 2 let činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 1 roku ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby[11].
6. Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel přiloží:
a) strukturovaný profesní životopis
[12],
b) motivační dopis
7. Údaje o pohovoru a písemné zkoušce
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
Mgr. Ing. Vladimír Mana, LL.M.
státní tajemník
Vyvěšeno dne: 24. dubna 2025
Svěšeno dne: 9. května 2025
Poučení služebního orgánu
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu.
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.
[2] Žádost nemusí být podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
[3] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[4] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.
[5] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce,
výpis z rejstříku trestů si služební orgán vyžádá od Ministerstva spravedlnosti.
[6] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (výučního listu / maturitního vysvědčení / vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[7] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.
[8] Splnění předpokladu podle § 25 odst. 1 písm. g) se dokládá písemným čestným prohlášením. Výběrová komise podle § 27 odst. 3
nebo bezprostředně nadřízený představený podle § 28a ověří splnění tohoto předpokladu při pohovoru.
[9] Splnění tohoto předpokladu lze pro účely výběrového řízení doložit též dokladem, že žadatel o vydání osvědčení požádal. Osvědčení je však žadatel povinen doložit nejpozději před vyhodnocením výsledků výběrového řízení výběrovou komisí.
[10] Písemné čestné prohlášení tvoří přílohu č. 2 tohoto oznámení.
[11] Splnění tohoto předpokladu se podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušných listin (např. pracovní smlouva, jmenovací listiny, odvolání z funkce, rozhodnutí o jmenování nebo o odvolání ze služebního místa, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, výpis z personálního spisu, pracovní náplň), z nichž je zřejmé, kdo je vydal, a které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných.
[12] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.