Ředitel / ředitelka odboru kontroly sekce ekonomiky a fondů EU

1. Údaje o služebním místě Státní tajemník v Ministerstvu průmyslu a obchodu, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo s1061, ředitel / ředitelka odboru kontroly sekce ekonomiky a fondů EU, se služebním působištěm Praha. Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru službu 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy.

Datum vystavení 20.08.2025
Datum platnosti 27.08.2025
Kraj Hlavní město Praha
Smluvní vztah Služební poměr
Požadované vzdělání vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu
Náplní činnosti na služebním místě představeného je zejména:
 
  • odpovědnost za provádění veřejnosprávních kontrol na místě dle zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „kontroly na místě“) projektů podpořených z relevantních operačních programů; odpovědnost za provádění dohledových kontrol (API, NRB, odbory odpovědné za správu aktivit);
  • zajištění aktuálnosti a správnosti kontrolních postupů, metodik a interních procesů, včetně iniciace a koordinace jejich aktualizace v souladu s platnou legislativou a metodickými pokyny;
  • zodpovědnost za nastavení, správu a vyhodnocování systému řízení rizik implementace operačního programu;
  • zajišťování administrativního ověřování veřejných zakázek zadávaných dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů;
  • řízení oblasti nesrovnalostí včetně identifikace, analýzy a hlášení nesrovnalostí v souladu s příslušnými metodikami a předpisy;
  • koordinace a poskytování součinnosti kontrolním, auditním a vyšetřovacím orgánům (OFS, AO MF, PČR, EK, EÚD, OLAF, EPPO) při výkonu jejich činnosti v rámci příslušných operačních programů, včetně odpovědnosti za zpracování reakce na příslušné auditní zprávy, realizace nápravných opatření, jejich monitoring;
  • dohled nad zajištěním podkladů pro souhrnné žádosti, certifikace výdajů a účetní závěrku příslušných období operačního programu;
  • odpovědnost za proces posuzování a vyřizování námitek příjemců podpory proti krácení dotace dle ustanovení § 14e zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a navazujících právních předpisů;
  • dohled nad procesem přezkumu projektů v rámci implementace operačního programu;
  • zajištění realizace osvětových a preventivních aktivit zaměřených na žadatele/příjemce podpory zejména prostřednictvím školení, seminářů s cílem předcházet chybám při realizaci projektů, a zvyšovat podvědomí o správním plnění pravidel a povinností vyplývajících podmínek poskytnutí dotace.
2. Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 15. platové třídy.

2.1 Platový tarif

Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 41 220 Kč do 60 420 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

2.2 Osobní příplatek

Rozpětí od 3 021 Kč do 9 063 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.

2.3 Příplatek za vedení

Představenému přísluší příplatek za vedení 20 540 Kč.

2.4 Odměny

Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.

3. Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru, funkční období je na dobu 5 let.

Plat bude hrazen z prostředků Technické pomoci Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK) a následně z navazujícího OP.
 
Předpokládaný nástup do služby a jmenování je od 1. října 2025.
 
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
 
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra:
https://mv.gov.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text-platne-od-1-1-2025.aspx.
Služební úřad poskytuje následující benefity:
 
  • 5 týdnů dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna,
  • 5 dní služebního volna k individuálním studijním účelům,
  • den volna k zařizování osobních záležitostí,
  • pružná pracovní doba,
  • možnost výkonu služby z jiného místa dle dohody (Home Office),
  • další odborné vzdělávání,
  • jazykové kurzy dle charakteru činnosti,
  • dětská skupina v budově ministerstva,
  • další benefity dle kolektivní dohody (odměny životní a pracovní, příspěvek na stravování, na penzijní či životní pojištění a individuální příspěvky dle zásad FKSP).  
4. Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo nebo žádosti o jmenování na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 27. srpna 2025, tj. v této lhůtě
 
  • podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu posta@mpo.cz,
  • podané prostřednictvím datové schránky - ID datové schránky služebního úřadu: bxtaaw4,
  • doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo průmyslu a obchodu, Na Františku 32, 110 15 Praha 1, nebo
  • podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo s1061, ředitel odboru kontroly - 21500“.

5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který:

a) je státním občanem České republiky[3], občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě],
b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě],
c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě][4],
d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě][5],
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu[6],
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě][7],
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky [§ 25 odst. 1
               písm. g) zákona o státní službě][8].
 
dále splňuje:

(1) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;[9]
(2) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení[10] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
(3) splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo ředitele odboru podle § 57 odst. 3 zákona o státní službě; podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 2 let činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 1 roku ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby[11].
 
6. Další povinné přílohy

K žádosti dále žadatel přiloží:

a) strukturovaný profesní životopis[12],
b) motivační dopis.

7. Údaje o pohovoru a písemné zkoušce


Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
 
 
Mgr. Ing. Vladimír Mana, LL.M.
státní tajemník
 
Vyvěšeno dne:     20. srpna 2025
Svěšeno dne:        27. srpna 2025


Poučení služebního orgánu

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:

V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.

Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:

V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu. 
 

[1]     Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.
[2]     Žádost nemusí být podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
[3]     Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[4]     Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.
[5]     Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce, výpis z rejstříku trestů si služební orgán vyžádá od Ministerstva spravedlnosti.
[6]     Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (výučního listu / maturitního vysvědčení / vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[7]     Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.
[8]      Splnění předpokladu podle § 25 odst. 1 písm. g) se dokládá písemným čestným prohlášením. Výběrová komise podle § 27 odst. 3        
      nebo bezprostředně nadřízený představený podle § 28a ověří splnění tohoto předpokladu při pohovoru.
 
[9]        Splnění tohoto předpokladu lze pro účely výběrového řízení doložit též dokladem, že žadatel o vydání osvědčení požádal. Osvědčení je však žadatel povinen doložit nejpozději před vyhodnocením výsledků výběrového řízení výběrovou komisí.
[10]    Písemné čestné prohlášení tvoří přílohu č. 2 tohoto oznámení.
[11]    Splnění tohoto předpokladu se podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušných listin (např. pracovní smlouva, jmenovací listiny, odvolání z funkce, rozhodnutí o jmenování nebo o odvolání ze služebního místa, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, výpis z personálního spisu, pracovní náplň), z nichž je zřejmé, kdo je vydal, a které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných. Při podání žádosti postačuje prostá kopie dokumentu.
[12]    V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena