Strategie rozvoje Pivovaru Rohozec
Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Liberecký kraj |
Evropský fond: |
ERDF |
Operační program: |
3 OP Podnikání a inovace |
Příjemce: |
PIVOVAR ROHOZEC, a.s. |
Registrační číslo: |
CZ.1.03/6.1.00/11.00421 |
Zahájení projektu: |
1. 3. 2011 |
Ukončení projektu: |
29. 2. 2012 |
Téma projektu: |
Podpora podnikatelů
|
Informace o projektu
Pivovar prochází restrukturizačním procesem, kdy před pěti roky byl na hranici zániku. Tento stav se v posledních letech mění, stává se z něho výrobce regionálního piva se stoupající produkcí i kvalitou. Avšak vzhledem k tomu, se v předchozích rocích soustředil především na odstranění technologické zanedbanosti, nebyl příliš velký prostor věnován zvýšení efektivnosti procesů a nasazení nových produktů.
Nyní přichází po jeho základní ekonomické a výrobní stabilizaci období expanze. Tato však není na dnešním trhu pivovarů snadná a je potřeba přesně stanovit jeho budoucí zacílení (definovat nenaplněný segment trhu). Je tedy záměrem realizovat strategický dokument ? generel, podle kterého by se měl pivovar v budoucnu rozvíjet.
Tento dokument by měl průřezově definovat činnosti a směřování pivovaru pro tyto oblasti:
a) inovace produktu:
- inovace výrobku
- inovace služby
b) inovace procesu:
- inovace metod výroby nebo zpracování výrobků nebo služeb
- inovace metod logistiky nebo distribuce výrobků nebo služeb
c) organizační inovace:
- zavedení inovovaného systému řízení v rámci podniku
- změna organizace práce
d) marketingové inovace:
- významné změny u designu výrobků nebo služeb
- podstatné změny metod prodeje nebo distribuce výrobků nebo služeb
Výstupem projektu budou analýzy/studie, ve kterých budou identifikovány, navrženy a popsány podmínky pro další rozvoj pivovaru jak v obecné části, tak především navrženo doporučené řešení po jednotlivé oblasti, tak jak jsou definovány výše. Součástí by měla být i studie obsahující doporučení optimálního stavebně-technologického umístění výrobních objektů vč. případného navržení naplnění objektů, které již stavebně nevyhovují současnému účelu, avšak není možné je demolovat vzhledem k návaznosti na jiné výrobní procesy. Studie v oblasti obalů by měly přinést podstatné změny metod prodeje nebo distribuce výrobků nebo služeb.
Proplacené finanční prostředky
|
Výše dotace EU: |
151 937,00 Kč |
|
Veřejné zdroje ČR:
|
26 813,00 Kč |
|
Soukromé zdroje: |
178 750,00 Kč |
|
|
Celková částka: |
357 500,00 Kč |