Nová silnice odlehčuje dopravě v ulicích Čelakovského, Moravská, Mostecká, části Vinohradské ulice a také Otvicím. Snížením provozu ve městě dochází i ke zlepšení kvality ovzduší, což je přínosem pro
zdraví obyvatel.
Díky pečlivému plánování a moderním konstrukčním technologiím se projektantům podařilo vytvořit trasu, která nejenže zrychlí dopravu, ale je rovněž bezpečnější.
Stavělo se ve třech etapách
Výstavba byla rozdělena do tří etap. Jako první proběhla rekonstrukce ulice A. Muchy, a to od křižovatky s ulicí Vinohradská až po křižovatku s ulicí V. Nezvala a Zadní Vinohrady. Úsek byl zakončen okružní křižovatkou. Délka této trasy činí 685 metrů. Podél komunikace vznikla také protihluková stěna a chodníky.
V rámci druhé etapy vznikla novostavba, která vede od okružní křižovatky Vinohradská, V. Nezvala a Zadní Vinohrady až k místu, kde kříží stávající silnici třetí třídy III/00732 u Otvického rybníka, a končí také okružní křižovatkou. Délka tohoto úseku činí 1528 metrů a podél vznikla nová cyklostezka.
Poslední úsek obchvatu vede od okružní křižovatky u Otvického rybníka až po stávající přemostění silnice I/13 u Dopravního podniku města Chomutova a Jirkova. Šlo o stavebně nejnáročnější etapu. Na trase dlouhé 1200 metrů bylo potřeba postupně překonat potok, trať a oblast se starým důlním dílem. Navíc v první části vede po staré hrázi Otvického rybníka, která potřebovala zásadní rekonstrukci. Hned za hrází potom vznikl most přes Hutní potok, a to jak pro silnici, tak pro cyklostezku, která vede podél. Za mostem začíná odvážná mostní estakáda, která umožňuje překlenout železnici i oblast starého důlního místa. Má 19 polí a je dlouhá 583 metrů.
Moderní prvky
Na projektu se podíleli odborníci, kteří do návrhu zakomponovali moderní prvky, jako jsou osvětlení, ochranné zábrany a přechody pro chodce. Z toho nejvíce profitují nejzranitelnější účastníci provozu, kterými jsou právě chodci a cyklisté. Ti získali vlastní stezku oddělenou od samotné silnice.
Velkým plusem nového projektu je také zohlednění ekologie. Nová komunikace byla plánována s důrazem na ochranu přírody a udržitelnost. Na stavby byly mimo jiné použity recyklované materiály a technologie s nízkým dopadem na
životní prostředí.
K ochraně přírody také přispělo vybudování několika podchodů pro migraci obojživelníků a zřízení tůněk pro přežití vodních živočichů během výstavby. Součástí pozitivního přístupu k životnímu prostředí byly také vegetační úpravy okolí obchvatu, kde se vysázelo velké množství nových stromů a keřů. Rozsáhlé plochy byly též zatravněny.
Celý článek naleznete na stránkách
Deníku.cz.
Podrobnosti k projektům příjemce: "
Nová komunikace u města Chomutova" v
Mapě projektů.