10. 9. 2024
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) získalo stříbrné ocenění v kategorii Veřejný zadavatel za svou komunikační kampaň „150 000 projektů pro lepší Česko“ na slavnostním vyhlášení 22. ročníku IMPACT Czech Awards, které se konalo 9. září 2024 v prostorách Jazz Docku v Praze.
Cílem masmediální komunikační kampaně, která probíhala v létě a na podzim loňského roku, bylo zvýšit povědomí o projektech podpořených evropskými fondy a zlepšit jejich vnímání v české společnosti.
„Prostřednictvím televizního spotu, videí na internetu, článků v tisku a příspěvků na sociálních sítích jsme přiblížili přínosy projektů zaměřených úspěšné opatření v oblasti životního prostředí. Ukázali jsme příklady projektů podpořených z fondů EU, které pomohly zlepšit kvalitu vody a vzduchu nebo péči o půdu,“ uvedl Radek Kobza, ředitel odboru publicity fondů EU, který měl se svým týmem komunikaci na starost. „
Oblastí, kde Česká republika využívá investiční podpory z evropských fondů je však mnohem více. Kromě životního prostřední se jedná například o investice do moderní a bezpečnější dopravy, podporu vědy, výzkumu a vzdělávání nebo modernizace zdravotní péče. Velkou měrou se fondy podílejí na záchranu kulturních památek nebo v sociální oblasti,“ dodal Kobza a odkázal na web
www.kdefondyEUpomahaji.cz.
Loňská kampaň zaznamenala velký úspěch. Po jejím zhlédnutí hodnotilo evropské fondy lépe 27 % dotázaných a třetina všech respondentů si díky ní odnesla nové informace.
Odborná porota
Impact Czech Awards oceňuje jasné a relevantní strategie, svěží kreativní myšlenky, atraktivní profesionální provedení i prokazatelné výsledky. Do soutěže se mohou zapojit i kampaně, které nespoléhají primárně na televizi, ale i další formy a prvky přímé komunikace. Kategorie Veřejný zadavatel oceňuje projekty veřejné správy nebo neziskových organizací, které mají za cíl změnit veřejné mínění, občanské chování, účast na veřejných akcích nebo podporu nákupu regionálních produktů.