Ministerský rada v oddělení evropského a mezinárodního práva, odbor mezinárodních vztahů, MMR_176

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ na služební místo ministerského rady v oddělení evropského a mezinárodního práva, odbor mezinárodních vztahů, MMR_176. Co nabízíme: Zajímavou a rozmanitou činnost v oblasti evropského a mezinárodního práva. Možnost podílet se na odstraňování právních barier čerpání z fondů EU, implementaci Dohody o partnerství, přípravě programového období 2028+ a na zabezpečení posuzování slučitelnosti právních předpisů v působnosti ministerstva s právem EU. Odměňování ve 15. platové třídě (tarifní plat od 41.220 Kč do 60.420 Kč podle délky Vaší započitatelné praxe) a osobní příplatek na základě Vašeho individuálního výkonu. Benefity naleznete na: https://www.mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity. Co očekáváme: Dosažené vzdělání v magisterském studijním programu, a to zaměření právní a 2. stupeň znalosti anglického nebo francouzského jazyka. Na služebním místě budete vykonávat službu v oboru 22. Legislativa a právní činnost a 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci, evropské strukturální, investiční a obdobné fondy. Bližší informace jsou uvedeny v oznámení o vyhlášení výběrového řízení. Předpokládaný nástup v dubnu 2025.

Datum vystavení 28.02.2025
Datum platnosti 17.03.2025
Kraj Hlavní město Praha
Smluvní vztah Služební poměr
Požadované vzdělání vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu
Vedoucí pozice ne

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo ministerského rady v oddělení evropského a mezinárodního práva, odbor mezinárodních vztahů, MMR_176

 
Č. j.: MMR-17285/2025-94
V Praze dne 28. února 2025

1.         Údaje o služebním místě                                                                                     

Státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. MMR_176, ministerského rady v oddělení evropského a mezinárodního práva, odbor mezinárodních vztahů, sekce koordinace evropských fondů mezinárodních vztahů a cestovního ruchu v Ministerstvu pro místní rozvoj, se služebním působištěm v Praze.
 
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oborech služby
22 - Legislativa a právní činnost
38 – Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy
 
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

  • vypracovává stanoviska pro ministra k bodům vládní agendy týkající se agendy spojené s implementací Dohody o partnerství, EU fondů a evropského a mezinárodního práva a stanoviska ministerstva v rámci meziresortního připomínkového řízení v této oblasti;
  • připravuje a vypracovává odborné a věcné podklady pro přípravu návrhů právních předpisů v působnost ministerstva z hlediska slučitelnosti s právem EU, mezinárodními smlouvami, kterými je ČR vázána a mezinárodními smlouvami v oblasti lidských práv. V této souvislosti rovněž poskytuje právní poradenství ostatním útvarům ministerstva;
  • odborně spolupracuje s věcnými útvary při vypracování překladů návrhů právních předpisů v gesci MMR a překladů relevantních právních předpisů ES pro potřeby MMR, zejména pokud jde o použití odborné a právní terminologie;
  • spolupracuje s věcně příslušnými útvary na řešení právních a legislativních problémů souvisejících s čerpáním zdrojů z fondů EU. Podílí se na činnosti Národního orgánu pro koordinaci (NOK), koordinačního a metodického orgánu odpovědného vládě ČR za koordinaci řízení politiky hospodářské a sociální soudržnosti;
  • spolupracuje na přípravě strategických dokumentů v oblasti politiky soudržnosti a podílí se na implementaci Dohody o partnerství;
  • poskytuje právní podporu a spolupracuje s dalšími útvary MMR při zajištění jednotného metodického prostředí a rámce pro všechna programová období, a to zejména v oblasti legislativy, navrhuje vhodná doporučení a poskytuje metodickou podporu pro řídicí orgány v oblasti práva;
  • identifikuje rizikové faktory v legislativní oblasti ovlivňující implementaci Dohody o partnerství a čerpání z fondů EU, navrhuje nápravná opatření a doporučení pro zefektivnění implementačního systému;
  • podílí se na zajištění obsahové náplně některých pracovních skupin a platforem MMR NOK, zejména zodpovídá za organizaci a přípravu platformy PS Legal, a účastní se příslušných jednání;
  • podílí se na přípravě podkladů a prezentací pro jednání MMR-NOK, tvoří podklady pro materiály a dokumenty připravované na úrovni MMR-NOK;
  • poskytuje právní stanoviska, konzultace a poradenství v oblasti právního rámce fondů EU;
  • podílí se na zabezpečení funkce resortního koordinátora pro notifikace technických předpisů podle nařízení vlády č. 339/2002 Sb., o postupech při poskytování informací v oblasti technických předpisů, technických dokumentů a technických norem;
  • spolupracuje s koordinačním pracovištěm na úseku technické normalizace v působnosti MMR zřízeném OSŘ;
  • zastupuje MMR v Resortní koordinační skupině pro mezinárodní obchod zřízené MPO a ve Výboru pro vládní zakázky světové obchodní organizace (GPA WTO).

2.         Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 15. platové třídy.
 
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 41.220 Kč do 60.420 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
 
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 6.000 Kč do 10.000 Kč. Jedná se o rozpětí osobního příplatku pro služební místa referentů pro všechny platové třídy (9. platová třída – 15. platová třída).
 
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
 
2.3 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu. Odměny jsou nenárokové, zpravidla se vyplácejí 2x ročně dle objemu disponibilních finančních prostředků.

3.         Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
 
Předpokládaný nástup do služby na služebním místě je v dubnu 2025 nebo dle dohody.
 
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
 
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.
 
Služební úřad poskytuje následující benefity: https://mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity

4.         Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) doručené ve lhůtě do 17. března 2025 (žádosti doručené po uplynutí této lhůty budou vyřazeny), tj. v této lhůtě

  • podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mmr.gov.cz;
  • podané prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 26iaava;
  • doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 00 Praha 1;
  • podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo ministerského rady v oddělení evropského a mezinárodního práva, č.j.: MMR-17285/2025-94/IČ“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

5.         Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo, se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:

a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;

b) dosáhl věku 18 let;

c) je plně svéprávný;

d) je bezúhonný;

e) dosáhl odborného zaměření vzdělání stanoveného služebním předpisem státní tajemnice č. 5/2025, č.j. MMR-11083/2025-94 pro toto služební místo, a to vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu, a to zaměření právní. Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušné listiny (vysokoškolský diplom).

f) má potřebnou zdravotní způsobilost;

g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.

Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).
 

1) splňuje jiný požadavek podle § 25 odst. 3 písm. a) zákona o státní službě služebním předpisem státní tajemnice č. 5/2025, č.j. MMR-11083/2025-94, kterým je:

úroveň znalosti anglického nebo francouzského jazyka, a to odpovídající alespoň 2. stupni znalosti cizího jazyka pro standardizované jazykové zkoušky stanovené rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.

Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazující úroveň znalosti cizího jazyka přiloženého k žádosti.
 

6.         Povinné přílohy

  • vyplněná a podepsaná žádost
  • strukturovaný profesní životopis[3]
  • motivační dopis
  • doklad o dosaženém vzdělání
  • doklad o znalosti anglického nebo francouzského jazyka

7.         Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
 
V případě dotazů k tomuto výběrovému řízení se můžete obrátit na Bc. Ilonu Čapkovou na e-mailové adrese Ilona.Capkova@mmr.gov.cz.
 
 
 
 

    Ing. Zdeňka Pikešová, MPA
              státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj

 
 

 
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
 
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
                                                             
 


[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.

[2] Žádost nemusí být podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.

[3] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.

Připojené soubory

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena