Ministerský rada – koordinátor/koordinátorka, analytik/analytička, oddělení regulatorního rámce fondů EU, odbor strategického rámce fondů EU, MMR_84

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ na služební místo ministerského rady – koordinátora/koordinátorky, analytika/analytičky, oddělení regulatorního rámce fondů EU, odbor strategického rámce fondů EU, MMR_84. Co nabízíme: Nabízíme rozmanitou práci v oblasti evropských fondů. Odměňování ve 14. platové třídě (tarifní plat od 36.240 Kč do 52.930 Kč podle délky Vaší započitatelné praxe) a osobní příplatek na základě Vašeho individuálního výkonu. Benefity naleznete na: https://www.mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity. Co očekáváme: Dosažené vzdělání v magisterském studijním programu a 1. stupeň znalosti anglického jazyka. Na služebním místě budete vykonávat službu v oboru 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci, evropské strukturální, investiční a obdobné fondy. Bližší informace jsou uvedeny v oznámení o vyhlášení výběrového řízení. Předpokládaný nástup v dubnu 2025.

Datum vystavení 03.03.2025
Datum platnosti 13.03.2025
Kraj Hlavní město Praha
Smluvní vztah Služební poměr
Požadované vzdělání vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu
Vedoucí pozice ne

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo ministerského rady – koordinátora/koordinátorky, analytika/analytičky, oddělení regulatorního rámce fondů EU, odbor strategického rámce fondů EU, MMR_84

 
Č. j.: MMR-18499/2025-94
V Praze dne 3. března 2025

1.         Údaje o služebním místě                                                                                     

Státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. MMR_84, ministerského rady - koordinátora/koordinátorky, analytika/analytičky, oddělení regulatorního rámce fondů EU, odbor strategického rámce fondů EU, sekce koordinace evropských fondů mezinárodních vztahů a cestovního ruchu v Ministerstvu pro místní rozvoj, se služebním působištěm v Praze.
 
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby
38 – Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy
 
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

  • koordinuje a metodicky usměrňuje realizaci politiky hospodářské a sociální soudržnosti v České republice v rámci národních rozvojových dokumentů (Národního strategického referenčního rámce, Dohody o Partnerství pro programové období 2014-2020, případně jiných dokumentů obdobného významu);
  • spolupracuje na tvorbě celostátní koncepce hospodářské a sociální soudržnosti, zejména s ohledem na přípravu programového období 2021+ v oblasti základních podmínek. Podílí se na stanovování rozvojových oblastí a cílů politiky hospodářské a sociální soudržnosti realizovaných z prostředků Evropské unie;
  • spolupracuje na koordinaci tvorby národních rozvojových a pozičních dokumentů s orgány Evropské unie, na koncepci systému čerpání prostředků z Evropské unie včetně jeho harmonizace a koordinace s mezinárodními a nadnárodními systémy, včetně komunitárních programů;
  • spolupracuje na realizaci Dohody o partnerství a programů fondů EU (předběžné/základní podmínky, regulatorní rámec fondů EU, horizontální principy). Spolupracuje na realizaci Dohody o partnerství a programů fondů EU (předběžné/základní podmínky, regulatorní rámec fondů EU, horizontální principy);
  • připravuje podklady a vypracovává analýzy v oblasti regulatorního rámce fondů EU, včetně doporučení a návrhů opatření v oblasti předběžných/základních podmínek;
  • zabezpečuje posuzování, jakým způsobem je v návrzích dokumentů promítnut obsah a účel regulatorního rámce fondů EU, průřezových právních témat majících dopad na řízení a koordinaci Dohody o partnerství, a ve spolupráci s dalšími věcnými odbory vypracovává stanoviska pro ministryni k bodům vládní agendy a stanoviska ministerstva v rámci meziresortního připomínkového řízení v těchto oblastech;
  • spolupracuje v rámci své působnosti stanovené výše uvedenými pracovními úkoly s věcně příslušnými útvary ministerstva na činnostech souvisejících s realizací Dohody o partnerství, naplňováním předběžných/základních podmínek, regulatorního rámce fondů EU a zajištěním horizontálních témat nediskriminace a rovných příležitostí;
  • zaměstnanec zastupuje jiného zaměstnance dle určení příslušného přímého představeného;
  • plní další úkoly dle pokynu příslušného přímého představeného, které vyplývají z výše uvedených příkladů vykonávaných správních činností.

2.         Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 14. platové třídy.
 
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 36.240 Kč do 52.930 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
 
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 6.000 Kč do 10.000 Kč. Jedná se o rozpětí osobního příplatku pro služební místa referentů pro všechny platové třídy (9. platová třída – 15. platová třída).
 
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
 
2.3 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu. Odměny jsou nenárokové, zpravidla se vyplácejí 2x ročně dle objemu disponibilních finančních prostředků.

3.         Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
 
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 15. dubna 2025 nebo dle dohody.
 
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
 
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.
 
Služební úřad poskytuje následující benefity: https://mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity

4.         Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) doručené ve lhůtě do 13. března 2025 (žádosti doručené po uplynutí této lhůty budou vyřazeny), tj. v této lhůtě

  • podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mmr.gov.cz;
  • podané prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 26iaava;
  • doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 00 Praha 1;
  • podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo ministerského rady – koordinátora/koordinátorky, analytika/analytičky, č.j.: MMR-18499/2025-94/IČ“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

5.         Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo, se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:

a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;

b) dosáhl věku 18 let;

c) je plně svéprávný;

d) je bezúhonný;

e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu;

f) má potřebnou zdravotní způsobilost;

g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.

 
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).
 

1) splňuje jiný požadavek podle § 25 odst. 3 písm. a) zákona o státní službě služebním předpisem státní tajemnice č. 5/2025, č.j. MMR-11083/2025-94, kterým je:

úroveň znalosti anglického jazyka, a to odpovídající alespoň 1. stupni znalosti cizího jazyka pro standardizované jazykové zkoušky stanovené rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazující úroveň znalosti cizího jazyka přiloženého k žádosti.

6.         Povinné přílohy

  • vyplněná a podepsaná žádost
  • strukturovaný profesní životopis[3]
  • motivační dopis
  • doklad o dosaženém vzdělání
  • doklad o znalosti anglického jazyka

7.         Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
 
V případě dotazů k tomuto výběrovému řízení se můžete obrátit na Bc. Ilonu Čapkovou na e-mailové adrese Ilona.Capkova@mmr.gov.cz.

 
 

    Ing. Zdeňka Pikešová, MPA
              státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj


 
 
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
 
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
                                                             
 


[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.

[2] Žádost nemusí být podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.

[3] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.

Připojené soubory

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena