Rekonstrukce koleje č. 1 v km 30,650 - 38,616 trati Brno hl. n. - Havl. Brod
Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Jihomoravský kraj |
Evropský fond: |
FS |
Operační program: |
1 OP Doprava |
Příjemce: |
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Registrační číslo: |
CZ.1.01/1.1.00/11.0227 |
Zahájení projektu: |
19. 10. 2011 |
Ukončení projektu: |
30. 9. 2012 |
Téma projektu: |
Doprava |
Informace o projektu
V rámci stavby bude odstraněn nevyhovující stavebně-technický stav železničního svršku, který již překročil svou životnost. Nová kolej bude bezstyková, tvaru UIC60 na betonových pražcích. Železniční svršek na ocelových mostech v km 30,896, 30,461 a 31,850 bude na plošně uložených rekonstruovaných mostnicích. Rekonstrukce kolejového lože bude provedena v délce 6652,0 m. Na mostech v evid. km 34,341 a 35,529 a v tunelu (km 34,531 až 35,164) se zřídí nové kolejové lože v celkové délce 1174,0 m. Kolej svými geometrickými parametry po rekonstrukci vyhoví pro traťovou rychlost V=110 km/h, (Vk=140 km/h), dojde tak ke zvýšení o 10 km/h oproti stávající rychlosti.
Dále budou sanovány mosty v km 35,529 a v km 35,529. V km 38,060 až 38,110 bude sanován sesunutý svah zářezu, společně s tím dojde k jeho zpevnění a k obnovení funkce trativodu.
Nástupiště u koleje č. 1 v zastávce Dolní Loučky se vybuduje jako mimoúrovňové vnější nástupiště z prefabrikovaných prvků SUDOP, s nástupní hranou 550 mm nad projektovanou niveletou TK. Délka nového nástupiště bude 170m a bude vybaveno novým osvětlením.
V rámci stavby bude také provedena rekonstrukce nevyhovujícího zařízení trakčního vedení.
Úpravy zabezpečovacího zařízení zahrnují demontáž starých a montáž nových kódovacích smyček v žst. Tišnov a Řikonín, u návěstních bodů demontáž a montáž repasovaných stykových transformátorů a demontáž starých a montáž nových lanových souprav.
Proplacené finanční prostředky
|
Výše dotace EU: |
89 148 612,56 Kč |
|
Veřejné zdroje ČR:
|
18 583 849,00 Kč |
|
|
Celková částka: |
107 732 462,00 Kč |