CONSULTANT4PUP: Dostupnější lékárna
Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Olomoucký kraj |
Evropský fond: |
ERDF |
Operační program: |
3 OP Podnikání a inovace |
Příjemce: |
PhMr. Hana Hégrová |
Registrační číslo: |
CZ.1.03/6.1.00/11.00521 |
Zahájení projektu: |
1. 6. 2011 |
Ukončení projektu: |
16. 8. 2011 |
Téma projektu: |
Podpora podnikatelů
|
Informace o projektu
Cílem projektu je zvýšení dostupnosti poradenských služeb pro žadatele, PhMr. Hana Hégrová. Využité poradenské služby se budou vztahovat na oblast marketingové inovace, konkrétně na podstatné změny metod prodeje výrobků a služeb.
V důsledku vývojena trhu prodeje léčiv mají v současné době lékárny poměrně nízké marže. Tento trh je také vysoce konkurenční - v ČR bylo v polovině roku 2010 registrováno 2 370 lékáren. Proto musí lékárna neustále hledat způsob, jak získat náskok oproti svým konkurentům. A právě jedním z prostředků, jak se odlišit od konkurence a získat výhodu, je zavedení inovace.
Žadatel v současné době již delší dobu úspěšně provozuje lékárnu u Pöttingea v Olomouci, začíná však pociťovat důsledky vysoce konkurenčního prostředí. Pro svůj další rozvoj by potřeboval zvýšit objem prodaného zboží a počet zákazníků. Toho chce dosáhnout realizací zásadní změny prodejní strategie, zavedením nového způsobu prodeje zboží zákazníkům s cílem zvýšit prodej zboží i tržní podíl lékárny.
Lékárna dosud nevlastní internetové stránky, na internetu je prezentována pouze pomocí zápisů do katalogů firem a lékáren. Současným rostoucím trendem je nákup léků po internetu. Dle serveru ihned.cz (http://ekonomika.ihned.cz/c1-45345940-prodej-leku-na-internetu-raketove-stoupa-je-levnejsi-ale-rizikovejsi) prodej léků na internetu meziročně stoupá. Internetoví prodejci léků zaznamenali nárůst tržeb až o 20 % ve srovnání s minulými léty. Právě internet by mohl být dobrým zdrojem nových zákazníků lékárny a jeho využití zásadní změnou strategie prodeje lékárny. Žadatel však s touto oblastí nemá žádné zkušenosti. Zvažuje, jak nejlépe zavedení nového prodejního kanálu realizovat a jakou by měl mít formu tak, aby jím investované vlastní prostředky do pořízení nového prodejního kanálu byly co nejefektivněji využity. Aby byl schopen se podloženě rozhodnout, chce si nechat zpracovat kvalitní odbornou studii od zkušené poradenské společnosti.
Proplacené finanční prostředky
|
Výše dotace EU: |
208 250,00 Kč |
|
Veřejné zdroje ČR:
|
36 750,00 Kč |
|
Soukromé zdroje: |
245 000,00 Kč |
|
|
Celková částka: |
490 000,00 Kč |