Zvýšení kvality a efektivnosti systému transportu vzorků biologického materiálu ve FN Plzeň
Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Plzeňský kraj |
Evropský fond: |
ERDF |
Operační program: |
6 Integrovaný operační program |
Příjemce: |
Fakultní nemocnice Plzeň |
Registrační číslo: |
CZ.1.06/3.2.01/09.08274 |
Zahájení projektu: |
1. 10. 2012 |
Ukončení projektu: |
31. 7. 2014 |
Téma projektu: |
Integrovaný záchranný systém
|
Informace o projektu
Cílem projektu je modernizace, inovace a standardizace podmínek transportu biologického materiálu z místa jeho odběru do klinických laboratoří v areálu Fakultní nemocnice Plzeň Lochotín zavedením systému potrubní pošty. Chceme eliminovat riziko záměny cílového místa transportovaného biologického materiálu, zkrátit dobu transportu, přesně evidovat počty transportovaných vzorků, efektivněji využívat lidské zdroje a tam, kde je to možné, využívat techniku místo lidského činitele a tím eliminovat chyby způsobené právě lidským faktorem. Potrubní pošta, jak dokazuje zkušenost z jiných zdravotnických zařízení, omezuje chyby při transportu vzorků způsobené obslužným personálem. Transport vzorku do laboratoří představuje významné riziko chyb a každé jeho zlepšení, které vede ke kvalitě a neporušenosti vzorků, je žádoucí. Zvláště v intenzivní a urgentní péči je význam transportu potrubní poštou vysoký, zejména v kombinaci s elektronickým požadováním laboratorních vyšetření. S ohledem na prostorové uspořádání a strukturu poskytované zdravotní péče v areálu, při vyšší koncentraci urgentní a akutní péče včetně specializovaných center v areálu FN Plzeň Lochotín se řešení formou potrubní pošty jeví jako ekonomicky efektivní a medicínsky velmi přínosné. Potrubní pošta je vhodná jak z hlediska potřeb pacientů, tak bezpečnosti zdravotní péče a minimalizace rizik pro pacienta. Ze zkušenosti jiných uživatelů je využívání tohoto způsobu transportu vzorků uživatelsky velmi jednoduché a zdravotnickým personálem hodnoceno kladně. Jak v medicínském tak v administrativním provozu nemocnice lze efektivně využívat výstupy ze sledování transportů a analýzou dat identifikovat slabá místa a racionálně plánovat další optimalizace transportů.
Proplacené finanční prostředky
|
Výše dotace EU: |
10 736 163,26 Kč |
|
Veřejné zdroje ČR:
|
1 894 617,00 Kč |
|
|
Celková částka: |
12 630 780,00 Kč |