Rekonstrukce mostu v km 84,843 trati Veselí nad Lužnicí - Jihlava
Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Kraj Vysočina |
Evropský fond: |
FS |
Operační program: |
1 OP Doprava |
Příjemce: |
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Registrační číslo: |
CZ.1.01/3.1.00/15.0503 |
Zahájení projektu: |
9. 7. 2013 |
Ukončení projektu: |
31. 1. 2014 |
Téma projektu: |
Doprava |
Informace o projektu
Náplní stavby je kompletní sanace kamenného zdiva spodní stavby a kamenných nosných konstrukcí v poli 1 a 3. Vzhledem k vyšší mezerovitosti zdiva je provedena injektáž kamenného zdiva. Rubové části kamenných kleneb byly obnaženy a bylo provedeno statické zajištění poprsních zídek a zesílení konstrukce kleneb přebetonávkou. Klenby jsou příčně staženy předpínacími tyčemi. Rubové části kleneb a poprsních zídek jsou opatřeny hydroizolací, plochy jsou odvodněny za každou opěrou. Železobetonové římsyjsou odbourány a nahrazeny novými. Vlastní ocelová konstrukce mostu v poli 2 a veřejné lávky, včetně ostatních ocelových částí na mostě (zábradlí, chodníky) jsou opraveny. Zkorodované a zdeformované prvky jsou vyměněny, je upravena výška zábradlí v místě nových říms a kotvení sloupků, jsou vyměněny prvky přímého upevnění koleje a upraveny vstupy do nosné komorové konstrukce pro odvětrání. Kompletně je provedena protikorozní ochrana ocelové konstrukce.
Rekonstrukce železničního svršku je provedena od km 84,796 533 do km 84,872 431 v celkové délce 76 m. Začátek směrových a výškových úprav v koleji je od staničení 84,781 533, konec směrových a výškových úprav je v km 84,796 533. Celková délka úpravy geometrické polohy koleje (GPK) pro obnovení původní GPK je 91 m. V úseku do km 84,814 764 do konce úprav (mimo ocelovou niveletu koleje mostu) jsou kolejnice upevněny na žebrových podkladnicích na nových dřevěných pražcích. V oblasti nivelety koleje mostu je zachováno přímé upevnění koleje, jsou vyměněny veškeré plastové díly a upevňovací lišty, kolejnice, podkladnice a drobné kolejivo. Ve zbývajícím úseku jsou kolejnice na nových betonových pražcích. V rekonstruovaném úseku je svršek tvaru S49 s novým kolejovým ložem. V úseku km 84,821533 - 84,825 733 je kolejové mostní dilatační zařízení pro dilatační délku mostu 30-80 m.
Proplacené finanční prostředky
|
Výše dotace EU: |
6 405 319,00 Kč |
|
Veřejné zdroje ČR:
|
1 130 350,00 Kč |
|
|
Celková částka: |
7 535 669,00 Kč |